Pozivom na 112 brža i kvalitetnija intervencija žurnih službi

    SHARE
    obz
    obz

    Građani Osječko-baranjske županije tijekom prošle godine uputili su 126.629 poziva na 112, jedinstveni broj Državne uprave za zaštitu i spašavanje, odnosno za žurne službe. Povodi za pozive su bili iz domene složenih (višerazložnih), vatrogasnih, sigurnosnih i medicinskih iznenadnih događanja, a (promatramo po vrsti) 844 događanja (5,2 posto) odnosilo se na vatrogasne intervencije. Logično za sva iznenadna i opasna događanja, njihove konačne posljedice znatnim dijelom ovisile su o brzini i kvaliteti intervencija. Upravo u cilju ujednačavanja i podizanja kvaliteta usluge žurnih službi za sve stanovnike Osječko-baranjske županije provodi se postupak implementacije (objedinjavanja) poziva građana za vatrogasne intervencije s područja Županije na jedinstveni broj 112. Tim povodom danas (10. svibnja 2018. godine) u sjedištu Županije održana je konferencija za novinare na kojoj su o aktualnom postupku implementacije govorili župan Ivan Anušić, zamjenik župana i zapovjednik Stožera Civilne zaštite OBŽ Goran Ivanović, pročelnik Područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje Zvonko Grgec, pročelnik Vatrogasne zajednice OBŽ Berislav Hengl, zapovjednik VZ OBŽ Zdravko Cvenić te predstavnici javnih profesionalnih i dobrovoljnih vatrogasnih društava s područja Županije.

    – Najveće prednosti i značajke jedinstvenog sustava za žurne službe 112 i implementacije poziva građana za vatrogasne intervencije s područja Županije na broj 112 vidimo u ujednačavanju i podizanju kvalitete usluge žurnih službi, racionalnijem korištenju postojećih ljudskih, prostornih i tehničkih resursa, ali i činjenici da pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve niti strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u žurnoj situaciji. Nadalje, jedan žurni poziv praktički paralelno alarmira nekoliko službi jer nakon dojave na broj 112 operater alarmira sve žurne službe potrebne u konkretnom slučaju, a čime se štedi vrijeme jer žurne službe nije potrebno pojedinačno nazivati. Osim toga, žurnim službama je olakšan rad jer operater u Centru 112 „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca, a što hitnim službama omogućava neometan operativni rad – rekao je Zvonko Grgec.

    Berislav Hengl govorio je o uvođenju sustava „Upravljanje vatrogasnim intervencijama / Sustava za vođenje vatrogasnih intervencija u vatrogastvu“, odnosno petogodišnjem projektu Europske unije koji se sada primjenjuje u Hrvatskoj, a kojim će se standardizirati, automatizirati i racionalizirati ovaj sustav, a ujedno postići njegova veća efikasnost na razini cijele Hrvatske.
    Posebno je naglašeno kako se nacionalni brojevi za žurne službe (192, 193 i 194) ne ukidaju nego je riječ samo o tehničkim promjenama odnosno njihovom preusmjeravanju na europski broj 112.