Kampanja “Meni se to ne može dogoditi”

SHARE

crvena vrpca, aids

Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) i Hrvatska udruga za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV) i ove godine organiziraju kampanju povodom obilježavanja Svjetskog dana AIDS-a s ciljem podizanja svijesti javnosti, a posebno mladih, o važnosti prevencije spolno prenosivih bolesti, uključujući infekciju HIV-om te čuvanja spolnog i reproduktivnog zdravlja.

Hrvatska pripada skupini zemalja niskog rizika za infekciju HIV-om, no neka rizična spolna ponašanja dovode i do većeg rizika. Testiranje i rano otkrivanje infekcije je stoga važno, jer je liječenje u tom slučaju uspješnije i sprečava se širenje HIV-a. Kampanjom se želi naglasiti važnost prepoznavanja rizika povezanih sa spolnim ponašanjem koji mogu dovesti do neželjenih posljedica i utjecaja na zdravlje te mlade osposobiti da se informirano brinu o svom spolnom i reproduktivnom zdravlju. Kako bi se izbjegle neželjene posljedice i kako bi spolni odnosi bili povezani s pozitivnim i željenim događajima, jer je spolnost važan i lijep dio ljudskog života, ovogodišnjom kampanjom želimo dopuniti znanje kojima mladi raspolažu i poslati poruku da je važno na vrijeme prepoznati rizike.

Kampanja ove godine nosi naziv “Meni se to ne može dogoditi” da se istakne uobičajena pretpostavka da se loše ili nepredviđene situacije događaju drugima, što može povećati i vjerojatnost upuštanja u rizično spolno ponašanje. Mladi često iz različitih razloga obraćaju premalo pažnje rizicima koji su povezani sa spolnim zdravljem i misle da se neželjene posljedice događaju drugima, dijelom zbog osjećaja neranjivosti karakterističnog za svoju dob, nedovoljnog znanja, iskustva, nesigurnosti itd. Osim neplanirane trudnoće, spolno prenosivih bolesti i s njima povezanih komplikacija, mogući rizici povezani sa spolnim ponašanjem su povezani i s mentalnim zdravljem te mnogim drugim zdravstvenim i socijalnim rizicima i okolnostima.

Kampanja “Meni se to ne može dogoditi” provodi se tijekom studenog i prosinca oglašavanjem preventivnih poruka u različitim medijima, a prvenstveno na internetu i društvenim mrežama. U kampanji se koristi digitalna komunikacija emotikonima, koju današnje generacije mladih razumiju i svakodnevno koriste. Kampanja će tradicionalno završiti Pozitivnim koncertom, koji će se ove godine održati tijekom dva dana, 30. studenoga i na sam prvi dan prosinca, kad se obilježava Svjetski dan AIDS-a. Na koncertu će, osim domaćih glazbenih snaga poput Hladnog piva, Nipplepeoplea, Pips, Chips & Videoclipsa , Jonathana, M.O.R.T.-a, Bojane Vunturišević i Ischariotzckyja, nastupiti i popularni engleski bend – Editors. Na sam Svjetski dan AIDS-a, 1. prosinca, na zagrebačkom će se Trgu Petra Preradovića (Cvjetni Trg), kao i svake godine, nalaziti „šator HUHIV-a“ u kojemu će se tijekom cijelog dana organizirati različiti interaktivni sadržaji za posjetitelje, a stručnjaci će besplatno informirati sve zainteresirane građane o zaštiti spolnog i reproduktivnog zdravlja, prevenciji, testiranju i liječenju spolno prenosivih infekcija, uključujući i infekciju HIV-om, te dijeliti edukativno informativne materijale.